BAŞ YAZI - İLK YURT DIŞI TUR

2015-DOĞU AVRUPA VE BALKANLAR TURU
(31GÜN 13ÜLKE 18 ŞEHİR)

DOĞU AVRUPA VE BALKANLAR TURU 31 GÜN    13 ÜLKE   18 ŞEHİR YUNANİSTAN ARNAVUTLUK MAKEDONYA MONTE NEGRO (KARADAĞ) BOSNA HERSEK HIRVATİSTAN İTALYA SLOVENYA AVUSTURYA SLOVAKYA MACARİSTAN ROMANYA SIRBİSTAN

BELGRAD-TEMMUZ 2016

Rotamız aşağıdaki gibi olacak makedonyadada toplam 15 euro civarı otoban ücreti veriyoruz.

Aslında ekip yorulmuştu,üsküp mecburi molası iyi geldi.Bu ekip olarak ilk yolculuğumuzdu.Ekip sürüşü kuralı olan fermuar düzenini elimizden geldiğince uygulamaya çalıştık.Arkadaşlar beni ekip başı yaptı.

Yolda mola

Ekip başı olarak neler yaptığıma gelince;evet aslında gerçekten sorumluluk gerektiren ciddi bir iş olduğunu farkettim.İlk işim ;
navigasyonumuz olmadığı için birgün önceden gideceğimiz yolu şehirden çıkış ,anayolda gidiş,şehre gelindiğinde kalıncak yerin yol haritasını kısmen kafama ,kısmen telefona yazarak en önde giderek gurubu yönlendirmekti.Tabiki aralarda şaşırdıklarımda olmadı değil,ama öyle pek ciddi  bir hatam olmadı.
2. işim yol takibim yanında aynı zamanda dikiz aynasından sürekli 4 arkadaşımı  takip etmekti.İşin zorluğu aynı anda hem önü hem arkayı hemde trafiği takip etmekti.Özellikle şehir içinde birbirimizi kaybetmemiz an meselesi.
Eğer bir arkadaşı aynada göremezsem hızımı kesip gurubun toplanmasını sağlıyor,hatta bazen durup bekliyorduk.Tabi bu arada arkadaşlarda sürekli birbirimizi takip ediyor,gurubtan kopan olduğunda korna çalarak öndekileri frenliyordu,biri kayıp diye :)))
Bende stres yaratan ise bir arkadaşın benim önüme geçtiğinde bu sefer hem önümdeki yolu hemde öndeki arkadaş yanlış bir yola gitmesin diye onuda takibe almak zorunda kalmamdı,tabi bunu bilerek değil,trafiğin akışında mecburen veya benim çok yavaşlamamdan kaynaklı yapıyorlardı.
Neyse bunları niye anlattım,yola çıkacak arkadaşlara yaşananları aktarmak içindi.
Ha birbirimizi kaybetsek nolurdu ? netten veya ( free wifi bulup)
birbirimize mesaj atarak bi noktada buluşurduk.

Ekip fermuar düzeninde ve birbirini yakın takipte

Ve geçen sene kaldığım hostele yerleşiyoruz hemen.
Geçen sene 18 euroya kalmıştım,hostel yöneticisi miloşla geçen sene epey sohbet etmiştik,hatta miloşa belgrad kızları çok güzel böyle bir ortamda napıyosun diye sormuş oda bana hayır türk kızları daha güzel diyip bir türk kızıyla resmini göstermişti.galiba komşunun tavuğu komşuya kaz görünürmüş durumu :)))))  Beni hemen tanıdı.Miloş çok eğlenceli ve güleryüzlü bir arkadaş.

Ona rezervasyon yok bize ucuz yer dedim ve kıyak çekti ,8 euroya kaldık. (bed &breakfast hostel )
hemen yemek işi mutfakta halletmece.

Akşam herkes dışarda parklarda,eğlenme durumunda bizde dahil oluyoruz.
Akşam dolaşmaca

İlerleyen saatlerde taksiciden öğrendiğimiz en iyi hit mekan diye gene nehir kenarındaki bir mekana gidiyoruz.

Ertesi gün sabah erken kalkıp belgrad meşhur knez mhailova caddesinde  ve kalemagdanda dolaşıp öğleden sonra nehir plajı olan ada ciganlijaya gidiyoruz. Çok keyifli

Knez mhailova

Kalemegdan (osmanlı kalesi )

Kaleden

Nehir ortasındaki ada ciganlija  nehir plajı

Çakıl

Plajda müzik yayını süper,öyle giriş ücreti falan yok,boydan boya kafelerde hesaplı.Büfelerde var hesaplı.Plaj herkesin malı.Kapitalizm daha buralara girememiş.

Burdan sonraki hedefimiz novisad müzik festivali tabiki.1 saatlik yolumuz var,bu yüzden akşam 6ya kadar burada takılıyoruz.

Sayfa 3

Sayfa  1     2   3   4  5   6   7    8    9    10   11    12    13     14     15

2023 AVRUPA TURUNA KATLMAYI DÜŞÜNÜRMÜSÜNÜZ ?

Sadece kendi masraflarınızı karşıla-yacağınız grubumuza katılarak gel-mesenizde aşamalar hakkında bilgi sahibi olabilir ,bilgilerinizi ak-tarabilirsiniz, MOTOSİKLETLE TUR